Blog

 

Bambix conquers Alibaba

Toen Danone besloot Alpro over te kopen, zette zich omwille van het EU concurrentiebeleid een ketting van gedwongen merkverkopen in gang. Zo kocht de Belgische zuivelfabrikant Inex een ietwat ingedommelde maar…


27-10-2020 - News
 

Over Nonkels en Zigeuners

Het strekt tot eer en is een teken van wereldse burgerzin, om voortaan je rijst en sauzen als ‘Ben’s Originals’ aan de wereldburger te slijten, i.p.v. als voorheen ‘Uncle Ben’s’.…


07-10-2020 - Classic Brands
 

VOORUIT

Evenmin als eigenlijk de naamsverandering van SP naar sp.a fundamenteel zin had, is de verandering naar Vooruit nog minder gegrond. Zonder de achterban te raadplegen en zonder een inhoudelijk nieuw programma voor…


10-09-2020 - News
 

Wat is een merkfamilie?

Was het nu Monomerk, Multimerk of Mixmerk? Er zijn 3 merkfamilies te onderscheiden: het Monomerk (Philips), het Multimerk (Procter & Gamble) en het Mixmerk (Nestlé). “Vandaag de dag is er…


12-08-2020 - News
 

It stays in the family / bubble van LU tot Mars

Over familiemerknamen: waarvoor staat LU? BMW? Mars? Het tijdperk van de puur beschrijvende bedrijfsnamen (The Coca-Cola Company) of van historische bedrijfsnamen, naar plaats van oorsprong (Raleigh), naar stichtersfamilie (Mars) of…


06-08-2020 - News
 

Ford weigert nieuw logo

De levensduur van een logo is maximum 25 jaar. Dus vond topdesigner Paul Rand (IBM, UPS,...) het dringend tijd om in 1966 het logo van Ford Motor Company te vernieuwen. Merktekens, en in…


15-07-2020 - News
 

Brand Change

Brand Change toont dat merkverandering geen gril is, aan de hand van de juiste (inter)nationale voorbeelden en door top-CEO's over hun merk aan het woord te laten. Het onthult de stappen…


03-07-2020 - News
 

van ‘moorkop’ tot ‘roomkop’

Winkelketen Hema heeft onlangs bekendgemaakt dat hun ‘moorkop’ gebakje voortaan ‘chocoladebol’ genoemd zal worden. Volgens Hema is ‘moorkop’ een term die “niet meer bij deze tijd past”. In een plaatselijke…


12-03-2020 - News
Lavagraphics