Blog

 

Merkextensie voor gevorderden: Coca-Cola Energy vs. Nalu

Merkextensie blijft boeien. Daarbij wordt vaak de rol van en het juiste gewicht van de ‘afzender’ verwaarloosd. Zelfs de groten der consumentenaarde worstelen ermee! Neem nu Coca-Cola dat recent een…


16-05-2019 - Opinie Thierry Cattoir
 

Tesla Terminus

Nee, Tesla Terminus is geen nieuw model van Tesla. Wel een toespeling op ‘het einde van Tesla’ zoals sommige reclamegoeroes voorspellen, na de intrede van de grote jongens als Audi,…


04-10-2018 - Opinie Thierry Cattoir
 

Becel goes vegan

“Planten zijn de nieuwe koeien.” Daarmee introduceert Becel haar soja- en amandelmelk, inspelend op de veganistische trend. Terwijl de margarine bij Alpro eerder een ‘historisch accident’ betrof (met de woorden…


23-08-2018 - Opinie Thierry Cattoir
 

En Marche? FF!

Het is merkwaardig vast te stellen dat zowel de beweging ‘En Marche!’ als het ‘Front National’ – amper bekomen van alle verkiezingsdrukte – als eerste daad beide van naam willen…


12-05-2017 - Opinie Thierry Cattoir
 

Trumpfood

Het was een kort bericht in De Tijd: ‘Trump-fans boos over AB Inbev reclame’, waarbij het reclamefilmpje toonde hoe het merk historisch teruggaat tot de 2 immigranten Anheuser en Busch.…


07-02-2017 - Opinie Thierry Cattoir
 

I Love The Smell Of Coffee In The Morning

It was worth ‘le détour’, as Michelin would say it. All along my professional career, starting in 1986, it was somehow comforting, while standing in the ‘never-ending queue ’ on…


15-09-2016 - Opinie Thierry Cattoir
 

Calorie├źn met een kleurtje

De Nederlandse supermarkt PLUS gaat een kleurensysteem invoeren om klanten te laten zien hoeveel kilocalorieën frisdrank bevat.


02-06-2016 - Opinie Thierry Cattoir
 

Sugar lessons from Coca-Cola

Coca-Cola is reconsidering its worldwide family outlook, replacing Coke Zero by Coca-Cola Zero Sugar!


21-04-2016 - Opinie Thierry Cattoir
Lavagraphics