Lutosa wordt Belviva

08-08-2019 - Gepost door: Remarkable team

Het diepvriesfrietenmerk Lutosa verdwijnt van de Belgische markt. Het Britse Nomad Foods – ook de eigenaar van Iglo – kocht Lutosa in 2016. In 2013 had concurrent McCain het merk overgenomen van het toenmalige PinguinLutosa (Greenyard). Bij die overname verplichtte de Europe mededingingsautoriteit McCain de merknaam Lutosa tegen 2021 te schrappen.

Iglo & Nomad Foods schakelden Remarkable om een sterke vervanger voor Lutosa in het leven te roepen. Een warme, hartelijke naam stond voorop, die bij voorkeur ook zou verwijzen naar België als hèt frietland bij uitstek.

Belviva werd heel enthousiast onthaald, met de ‘BEL’ van België en ‘VIVA’ voor het plezier van frietjes eten. Bovendien is dit een perfect voorbeeld van een toegankelijke merknaam met internationale uitstraling.

In een eerste fase zullen de populaire diepvriesfrietjes omgedoopt worden tot ‘Lutosa wordt Belviva’. Begin 2021 is de naamsverandering dan een feit en spreken we enkel nog over Belviva.

beschrijving afbeelding
Categorie: News

Ook vragen over merkverandering?

Contacteer ons vrijblijvend.

×
Lavagraphics