Nexura

Daikin is cool. Daikin is hot.

Daikin Europe was op zoek naar een nieuwe merknaam voor een vernieuwende verwarmingsunit. Dit toestel is, naast een airconditioning, het eerste op de markt dat twee soorten warmte combineert: warme lucht, zoals bij traditionele warmtepompen, èn stralingswarmte. Daikin gaf de voorkeur aan een associatieve naam die verwijst naar het vernieuwende van deze verwarmingstechniek.

Daikin koos uiteindelijk voor de merknaam Nexura. Deze toegankelijke en taaloverstijgende naam verwijst intrinsiek naar ‘next’ en ‘future’, die het vernieuwende vertalen. Daarnaast staat het merk voor een kwaliteitsgarantie, wat tot uiting komt via de ‘sure’-klank. En zit er nog een (lichte) verwijzing naar de stralingswarmte, terug te vinden in de ‘ra’-uitgang gebaseerd op de notie van ‘radiation’.

Terug naar overzicht

Meer cases

Leve Livios! In 1998 lanceerde Bouwwereld/Batimonde een portaalsite voor de Belgische bouwsector.…

Vitaliteit troef! In 1999 deed een nieuwe commerciële televisiezender zijn intrede op…

AHEAD start YESS, een internationaal consultancybureau in human resources, stond voor Young…

Betrouwbaarheid voorop In 2001 fuseerden de dienstengroepen Boerenbond (BB) en het Verbond…

Neem contact op

Interesse om samen te werken? Neem contact op

Contacteer ons

Lavagraphics